RetailDetail organiseert op donderdag 21 november de RetailDetail Night, hét jaarlijkse eindejaarsfeest van de retailsector in de Benelux.
Op het hoofdpodium presenteren niemand minder dan Pieter Zwart, CEO Coolblue, en Dirk Van den Berghe, ex-Walmart Group.
5 REDENEN WAAROM U ERBIJ MOET ZIJN:
- Een hoofdprogramma met gerenommeerde sprekers uit de retail sector.
- Geniet ondertussen van een seated dinner aan tafels per 10 personen in een exclusief kader. Een ideaal netwerkmoment met uw relaties.
- Keuze tussen 2 thematische voorprogramma’s tijdens de namiddag: vergaar nieuwe kennis tijdens deze inspirerende sessies.
- Netwerk met 600 b2b retailprofessionals.
- Locatie: het event gaat door in de prachtige Handelsbeurs te Antwerpen.
HOE KUNT U ERBIJ ZIJN?
- Bestel een individueel ticket, inclusief voor- en hoofdprogramma, alsook diner.
- Bestel een gepersonaliseerde tafel (10 personen) voor uw bedrijf. Dit is een ideaal moment om het jaar positief af te sluiten samen met je team en/of je beste relaties. Je 10 genodigden hebben zo toegang tot het hele event, inclusief diner.
Bestel nu je tickets of tafel! |
HOOFDPROGRAMMA
Toen Coolblue in 1999 het daglicht zag in de studentenkamer van Pieter Zwart en zijn studievrienden, liet niets vermoeden dat het zou uitgroeien tot een van de grootste webshops in Nederland en België. Wat begon als een bescheiden webshop voor mp3-spelers, is nu een miljardenbedrijf dat bekendstaat om zijn klantenservice en innovatieve aanpak. Zwart heeft altijd gestreefd naar klanttevredenheid met de slogan “Alles voor een glimlach”. Zijn visie en ondernemerschap hebben Coolblue tot een toonaangevend voorbeeldbedrijf gemaakt in de e-commercewereld.
Dirk Van den Berghe heeft van 2014 tot 2021 diverse leidinggevende functies bekleedt bij Walmart, het grootste bedrijf ter wereld volgens Fortune. Gedurende deze periode was hij een bevoorrechte getuige en actieve deelnemer in de uitgebreide digitale transformatie van Walmart. Dirk zal zijn waardevolle inzichten en lessen uit deze ervaring delen. Daarnaast zal hij reflecteren op andere digitale transformaties die hij heeft meegemaakt, zowel de successen als de uitdagingen. Wat leren zijn ervaringen met verschillende toonaangevende digitale platforms op wereldschaal? Wat zijn de succesfactoren? Ontdek de fascinerende reis van Dirk Van den Berghe door de wereld van digitale transformatie en leer van zijn unieke perspectieven en ervaringen!
Scherpzinnig, geestig en leerrijk : elk jaar brengt Gino Van Ossel, Professor bij de Vlerick Business School, zijn eigenzinnige eindejaarsconférence. Het retailjaaroverzicht is een vaste waarde op de RetailDetail Night. Een terugblik met een knipoog, die de sector een spiegel voorhoudt en nieuwe inzichten aanreikt.
Leen Dehantschutter, Managing Director bij BD Media, zal enkele inzichten delen uit het nieuwste Door to Door Impactonderzoek. Daarnaast deelt zij boeiende resultaten uit de vragenlijst van de ‘Folder van het Jaar’-wedstrijd. Als hoogtepunt worden ook de vakjuryprijzen voor de beste folders uitgereikt. Onder leiding van Nathalie Dens, vicerector aan de Universiteit Antwerpen, wordt de beste papieren folder bekroond, terwijl de prijs voor de beste digitale folder wordt toegekend op basis van de stemmen van digitale folderlezers via promoplatform myShopi.
VOORPROGRAMMA’S
Tijdens de RetailDetail Night kunt u in de namiddag kiezen tussen twee voorprogramma’s:
- Gamechangers
- AI in Retail
1/ GAMECHANGERS
Goe Beestig zet volop in op beleving en community building in hun winkels. Zo krijgen ze toegang tot de harten van hun échte klanten, de huisdieren. In een hyperconcurrentiële markt is waardecreatie cruciaal voor een winkel. In deze presentatie vangen jullie een glimp op van het DNA van Goe Beestig, en zien jullie hoe zij de harten van hun klanten kunnen winnen.
Nicolas Koevoets is de zaakvoerder van Goe Beestig, een formule van dierenspeciaalzaken. Met een achtergrond in retail en fashion heeft hij zowel operationele als commerciële kennis opgedaan, die goed door te vertalen is in de formule.
Gianni Daems is mede zaakvoerder van Goe Beestig. Daarnaast baat hij verschillende Albert Heijn supermarkten en meerdere dagbladhandels, tabakspeciaalzaken en bakkerijen uit.
Beyond the shelf: Scan Mania
Hoe kunt u realtime data-inzichten gebruiken om effectieve activaties te creëren en contact te leggen met klanten in de buurt van uw winkels? Leer hoe u data en creativiteit kunt combineren om uw klanten te betrekken in het huidige retaillandschap.
Kris Van den Brandt is Account Director bij ADDRETAIL. Kris heeft een passie voor effectieve communicatie en heeft een pragmatische mindset.
Kris vertelt je samen met Dave Froidcoeur, een ervaren marketingprofessional, die momenteel werkt als Operational Customer Marketing Director bij Carrefour, meet over Scan Mania. Met meer dan 18 jaar ervaring binnen Carrefour heeft hij expertise opgebouwd in retail, marketingactivaties, teammanagement en het verbeteren van de klantervaring.
Lander Janssens directeur Sales & Marketing Kringwinkel stelt ons enkele kritische vragen. Hoe kan de retailsector zijn afvalprobleem oplossen? Is er nog groei mogelijk in een groene toekomst? Van tweedehands tot ‘repair as a service’, De Kringwinkel streeft naar nieuwe oplossingen voor oude problemen. Door samenwerkingen met bedrijven zoals Bol transformeert De Kringwinkel van ontvanger van goederen naar een strategische partner in duurzaamheidsinitiatieven.
Ontdek samen met Paul balsack, Partner bij Delaware BeLux hoe technologie frontliniewerkers, die het hart van de detailhandel vormen, in staat stelt de Customer Experience (CX), Employee Experience (EX) en operationele uitmuntendheid te stimuleren. Terwijl de verwachtingen van klanten stijgen en retail steeds meer digitaal wordt, blijven deze medewerkers het essentiële menselijke contactpunt in winkels.
We zullen laten zien hoe technologie frontliniewerkers uitrust met essentiële productkennis, klantinzichten en betrokkenheidstools, zodat ze gepersonaliseerde, authentieke service kunnen bieden. Door de juiste tools en training te bieden, stellen we deze medewerkers in staat om echte retailhelden te worden.
2/ AI IN RETAIL
Samen met Olivier Van Duyse, managing partner US, duiken we in de praktische toepassingen van AI die je marketingteam efficiënter maken. Ontdek hoe je dagelijkse taken kunt optimaliseren via slimme API-calls, zodat je tijd
bespaart en je team zich kan concentreren op strategische groei. We laten concrete klanten voorbeelden zien van hoe AI monkey tasks automatiseert, van het verbeteren van klantsegmentatie tot het optimaliseren van advertenties en het personaliseren van ervaringen. Ga naar huis met concrete inzichten en strategieën die je marketinginspanningen transformeren—zonder poespas, gewoon resultaat!
AI-Expert Manas Bharadwaj van Microsoft ziet een versnelling in de markt wat het gebruikt betreft van generatieve AI, niet allen met verbazende toepassingen van AI in klantenapps en conversational commerce, maar ook met het inzetten van intelligente camera’s om de klantreis in de fysieke winkel te analyseren en te verbeteren. Ook in logistiek, HR-beleid, data-analyse, promoplanning of het inzetten van digitale avatars in klantsupport maakt AI straks het verschil: “Retailers die nu niet met AI aan de slag gaan, hinken hopeloos achterop”.
Bart De Ceulaer van Hybrid komt ons inspireren met drie krachtige AI-hefboomcases binnen retail:
1. Food Retail: Hoe kan AI helpen om voedselverspilling aanzienlijk te verminderen? Door de inzet van voorspellende algoritmen kan de voedingssector nauwkeurig de vraag en aanbod balanceren, om overproductie en verspilling tegen te gaan.
2. Automotive Retail: Hoe optimaliseert AI de gehele klantreis, van aankoop tot service? In de automobielsector kan AI niet alleen de klantbeleving stroomlijnen, maar ook voorspellend onderhoud en gepersonaliseerde services mogelijk maken, waardoor efficiëntie en klanttevredenheid stijgen.
3. Omnichannel Retail: Hoe draagt AI bij aan het verbeteren van branding, marketingcampagnes en budgetallocatie? Door zowel e-commerce als fysieke winkeldata te analyseren, kan AI retailers helpen om de impact van campagnes op alle kanalen nauwkeurig te meten en marketingstrategieën te verfijnen.
/-
TIMETABLES
TIMETABLE VOORPROGRAMMA’S
14u00 – 14u30: Aperitief
14u30 – 15u30: Keynotes deel 1
15u30 – 16u00: Break
16u00 – 17u00: Keynotes deel 2
TIMETABLE HOOFDPROGRAMMA
17u00 – 18u00: Aperitief & inleiding
18u00 – 21u00: Keynotes, ‘Folder van het Jaar Awards’ by BD Media & diner
21u00 – 00u00: Walking dessert & networking
PRAKTISCH
Datum: donderdag 21 november 2024
Locatie: Handelsbeurs Antwerpen
Adres: Borzestraat 31, 2000 Antwerpen
Aanvangsuur: 14h00