Omnichannel is het nieuwe normaal.
Toch heeft 80% van de retailers nog geen volledige omnichannelstrategie.
Op zoek naar de ontbrekende puzzelstukken?
Kom leren van toonaangevende retailers en experts.
Bestel nu je tickets! |
HOOFDPROGRAMMA

Consumenten verwachten dat online betalingen direct, eenvoudig en veilig zijn. Handelaren willen dat online betalingen aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk zijn, terwijl ze hun klanten kunnen beheren en volgen. Met de steeds snellere groei van e-commerce moeten we heroverwegen hoe we online kaartbetalingen aanpakken. De PSD2-richtlijn heeft de veiligheid verhoogd, maar heeft ook nieuwe uitdagingen met zich meegebracht. Visa-experts Sèvrine Dagousset en Virginie Ansanay zullen de kracht van tokenisatie in het e-commerce- en omnichannel-ecosysteem uitleggen en Click-To-Pay presenteren, de nieuwe standaard voor de online betaalervaring
Dierenwinkelketen Tom&Co versterkte vorig jaar fors de e-commerceactiviteiten met de overname van Pharmapets, de grootste online dierenapotheek van België, die ook actief is in andere Europese landen. Wat zijn de volgende stappen? Sven De Waele onthult enkele ambitieuze plannen.
Kruidvat is niet enkel één van de meest aanwezige uithangborden in de winkelstraten, maar ook één van de meest bezochte retail-websites in de Benelux. Een goed jaar geleden ging Kruidvat Marketplace live: de online marktplaats breidt het aanbod nog fors uit. Een eerste evaluatie krijgen we van Nico Borst, manager e-commerce bij A.S. Watson Benelux.


Succesvolle retailers combineren online en offline kanalen, bouwen sterke communities en vernieuwen continu om relevant te blijven. In deze keynote ontdek je hoe innovatieve omnichannel-strategieën, slimme partnerships en klantgerichte marketing de toekomst van retail vormgeven. Bol toont hoe retail verder gaat dan transacties en inzet op langdurige klantrelaties, nieuwe businessmodellen en duurzame groei. Daarnaast zoomen de sprekers in op de impact van toenemende concurrentie en regelgeving.
Voor Decathlon is omnichannel al langer een realiteit, maar wel één die vroeg om grondige hervormingen van de bevoorradingsketen. De retailer staat voor belangrijke logistieke en duurzaamheidsuitdagingen, vernemen we van Koen Tengrootenhuysen, Director Public Affairs Europe bij Decathlon.
Het gefragmenteerde Europese betaallandschap dwingt winkeliers om door een complex web van lokale oplossingen te navigeren. Ontdek samen met Alfredo Prieto, Director Business Acceptance, hoe Wero deze uitdaging aanpakt door de migratie van binnenlandse programma’s zoals Payconiq en iDEAL te stroomlijnen, de acceptatie van betalingen te vereenvoudigen met één integratie en de toekomst van Europese betalingen vorm te geven. Commerce is tegenwoordig naadloos en connected betalingen zouden dat ook moeten zijn. Wero’s toestemmingsmodel ontsluit elke use case, van eenmalige directe betalingen tot abonnementen, en maakt zo een echte omnichannel ervaring mogelijk voor online, in-store en in-app transacties. Kom bij ons om te ontdekken hoe Wero omnichannel werkelijkheid maakt en flexibiliteit, efficiëntie en innovatie biedt aan winkeliers in heel Europa.


Tijdens de inspirerende sessie van XXL Nutrition en CM.com onthullen Max en Bram hoe ze klantenservice naar nieuwe hoogten hebben gebracht. Dankzij het AI-gedreven Engagement Platform van CM.com zijn ze niet langer alleen servicemedewerkers, maar echte persoonlijke voedingsadviseurs. Ontdek hoe geavanceerde AI-technologie hen ondersteunt bij het bieden van op maat gemaakt advies dat verder gaat dan standaard productvragen. Met geautomatiseerde processen en geavanceerd datagebruik spelen ze moeiteloos in op unieke klantbehoeften, wat leidt tot ongekende klanttevredenheid en loyaliteit. Laat je inspireren door hun verhaal van innovatie en klantgerichtheid in de voedingswereld.
Hoe blijf je met behulp van digitalisering en omnichannel-communicatie floreren als Belgisch familiebedrijf, zelfs in uitdagende marktomstandigheden? Anouck Van der Herten, e-commerce manager bij schoenenketen Torfs, brengt een rijke waaier aan retailervaringen (ook o.a. Hubo en Lidl) mee naar het RetailDetail E-commerce & Omnichannel Congress. Tijdens haar keynote deelt Anouck haar inzichten over hoe Torfs met onder meer digitalisering en robotisering de klantbeleving en operationele efficiëntie naar een hoger niveau tilt.
Wie anders dan Gino Van Ossel is beter geplaatst om dit Omnichannel & E-Commerce Congress als dagvoorzitter in goede banen te leiden? De professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School geldt als één van Europa’s topexperts op retailvlak, is een veelgevraagd spreker en auteur van de standaardwerken “Omichannel in retail – Het antwoord op e-commerce” en “Retail – De digitale hysterie voorbij”.

PRAKTISCH
- Datum: 27 maart 2025
- Locatie: Stadsfeestzaal Antwerpen, verdieping 2B.
- Taal: de meeste presentaties zijn in het Nederlands. Slides in het Nederlands of Engels.
PRIJS
- Early bird: € 349 / ticket (exclusief service fee & btw)
- Regulier: € 449 (exclusief service fee & btw)
TIMETABLE
10h00: Welcome @ RetailDetail
10h30: Keynotes deel 1
12h00: Lunch
13h00: Keynotes deel 2
14h30: Koffiebreak
15h00: Keynotes deel 3
17h00: Networking, drinks & bites