Het Deense keukenmerk Kvik haalt Claus Flyger Pejstrup binnen als nieuwe CEO. De topman deed al heel wat omnichannel-ervaring op bij onder andere Lego. Zijn missie: het bedrijf opnieuw op groeikoers brengen.
Van product naar ervaring
Kvik heeft sinds 1 februari een nieuwe CEO, maar maakt dat nu pas bekend: Flyger Pejstrup nam het roer over om na een moeilijke periode in de keukenbranche de groei opnieuw aan te wakkeren. Als lid van de directieraad van Lego was hij eerder verantwoordelijk voor de wereldwijde expansie van de fysieke winkels, gecombineerd met een sterke focus op onlineverkoop. Nadien was Flyger Pejstrup CEO van de klantendivisie van energie- en telecomspeler Norlys.
Kvik telt vandaag 180 franchisewinkels in dertien landen en haalde in 2023 1,5 miljard Deense kronen (200 miljoen euro) omzet, maar de groei zit in het slop. De prioriteit ligt daarom nu bij het versterken van de groei en de marktpositie van Kvik. “Consumenten willen niet alleen een product kopen, maar ook een complete ervaring. De wisselwerking tussen fysieke showrooms en digitale kanalen speelt hierin een essentiële rol. Samen met onze franchisenemers en medewerkers wil ik deze beleving naar een hoger niveau tillen”, zegt de nieuwe CEO.
Met de komst van Flyger Pejstrup zegt het bedrijf klaar te staan voor een nieuw hoofdstuk. In verschillende landen, waaronder België, plant de keukenketen in de komende jaren nog een sterke groei door bijkomende winkels te openen. Zijn visie op de toekomst van Kvik is alvast een duidelijke combinatie van traditionele offline retail en digitale verkoop.