Op 1 januari 2016 opende de coöperatieve genootschap Sleeplife in één klap zestien slaapwinkels, waarmee het meteen marktleider werd. De vennootschap ziet echter nog ruimte voor tien extra filialen.
Expansie in Vlaanderen, pas later Wallonië
Sleeplife verkoopt momenteel jaarlijks ongeveer 7.500 bedden, 10.000 matrassen en 25.000 hoofdkussens, goed voor een omzet van dertig miljoen euro. Het wil nu echter nog verder uitbreiden: in een eerste fase moeten er enkele blinde vlekken in Vlaams-Brabant worden opgevuld en ook voor de rest van de expansie wordt voornamelijk naar Vlaanderen gekeken. Pas in een latere fase zal Wallonië aan bod komen.
“Steeds meer klanten zijn bereid te investeren in een goed en mooi bed. Het besef dat een kwalitatief bed belangrijk is voor de nachtrust en uiteindelijk voor de levenskwaliteit, is veel groter dan vroeger.” stelt algemeen manager Wim Herman.
Daarbij ziet Herman nog geen grote markt voor het online aankopen van bedden. “In onze winkels kan je echt ‘aan den lijve’ ondervinden wat het allemaal betekent: uiteindelijk is het de unieke en persoonlijke combinatie van bodem, matras en kussen die voor het juiste gevoel zorgt. Een echte belevingswinkel dus, een segment dat een online winkel nooit kan bereiken.”