Het Franse interieurmerk Roche Bobois haalt ondertussen bijna 60 procent van zijn totale omzet in het buitenland, waar het momenteel meer dan 160 winkels heeft. Al blijft de Franse thuismarkt toch de grootste.
Meer dan tien winkelopeningen in 2016
In 2015 haalde Roche Bobois een omzet van 437 miljoen euro. Daarvan werd 58 procent, oftewel 254 miljoen euro, in het buitenland gehaald. Wereldwijd beschikt de groep over 250 winkels, waarvan 163 in het buitenland.
Frankrijk blijft niettemin de grootste markt voor het merk, met een omzet van 183 miljoen euro, goed voor een vergelijkbare omzetgroei van 1,8 procent. Op de tweede plaats komt Noord-Amerika, waar Roche Bobois 35 winkels heeft. Dit jaar moeten er daar nog eens 3 of 4 bij komen.
Vorig jaar opende het merk al twintig winkels, verspreid over de hele wereld. In het buitenland haalde Roche Bobois dan ook een omzetgroei van 13 procent. Ook op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 11 procent. Dit jaar moeten er nog eens 12 nieuwe winkels openen, waaronder een eerste winkel in Korea, Iran en Oekraïne.