Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.
20 jaar ervaring
Klein trad in 2014 toe tot de directie van Beter Bed Benelux en verdiende eerder al haar sporen in de FMCG- en retailwereld. Zo werkte ze onder meer voor Nike en Adidas en was ze ook aan de slag bij de warenhuisketen V&D en het Duitse Karstadt.
De Nederlandse komt nu aan het hoofd van een bedrijf met 2.300 medewerkers en een jaaromzet van circa 350 miljoen euro. Ze krijgt de expliciete opdracht om “de marktpositie van Leen Bakker te versterken” via “duurzame, autonome groei” en dat “in de off- en online omgeving”, aldus Gerhard Nordemann, managing partner van Gilde Equity Management.
Die investeringsfirma, actief in het “mid-marketsegment” in de Benelux, kocht Leen Bakker in mei van dit jaar over van de Blokker Holding. Eerder stelde de nieuwe eigenaar ook al een nieuwe financieel directeur aan, de 52-jarige Ernst de Kuiper (ex-Kwantum), en een nieuwe marketing- en formuledirecteur, de 40-jarige Matthijs Moeken (ex-Ahold, C1000 en Jumbo).