Winkelketen Casa heeft officieel zijn intrek genomen in het nieuwe distributiecentrum in Olen. Het betekent ook meteen de start van de nieuwe strategie Casa 20.20, die de keten terug moet laten groeien.
Nieuw concept
Die nieuwe strategie gaat gepaard met online en offline veranderingen. Zo is er een vernieuwde webshop met ‘click & collect’, een totaal vernieuwd winkelconcept en een aangepast assortiment. “Onze klanten willen vandaag op een fijne manier geïnspireerd worden door de laatste decoratietrends, zowel online als in de winkel. Dankzij onze toegankelijke webshop, een frisse website en het vernieuwde winkelconcept kunnen onze klanten hun inspiratie meteen in huis halen”, meent CEO Giane Van Landuyt.
Het nieuwe concept werd in 2016 al in veertig winkels doorgevoerd en dit jaar komen er daar nog eens 200 bij. De overige winkels zullen in 2018 volgen. Om die nieuwe strategie te ondersteunen werd besloten om te verhuizen naar een nieuwe distributiecentrum in Olen. Dat zal alle Casa-winkels in Europa bevoorraden.
“Er werd heel wat aandacht besteed aan het ecologische aspect van ons distributienetwerk. Door de centralisatie in Olen kunnen wij inzetten op een efficiëntere verdeling van de goederen naar onze 520 winkels in acht Europese landen. Dankzij deze investering, zullen wij jaarlijks tot 5.000 vrachtritten uitsparen”, aldus Van Landuyt.
Die verhuizing kostte wel de job van 47 arbeiders en 3 bedienden. Dat nieuws werd begin dit jaar al bekend gemaakt.