Maisons du Monde heeft ambitieuze plannen bekendgemaakt: tegen 2024 wil de meubel- en decoratieketen haar omzet verdubbelen tot twee miljard euro.
Omnichannelaanpak versterken
Om dat doel te bereiken wil de Franse keten in de eerste plaats haar succesvolle omnichannelstrategie nog versterken: online en offline activiteiten zullen verder geïntegreerd worden. In 2024 moet 30 tot 35 % van de inkomsten uit online verkopen komen. De retailer voorziet in de komende vijf jaar ook 80 tot 100 nieuwe winkels, waarvan het merendeel buiten Frankrijk zal liggen.
De toeleveringsketen zal verder geoptimaliseerd worden ter ondersteuning van de online groei en internationale expansie, met onder andere een nieuw distributiecentrum van 65.000 m² in Noordwest-Frankrijk dat in 2021 operationeel moet zijn.
Marktplaats
Volgend jaar lanceert het bedrijf ook een eigen marktplaats: het uitgebreidere aanbod moet meer bezoekers naar het platform lokken, waardoor ook de merkbekendheid zal toenemen. Maisons du Monde verwacht dat de verkopers op het platform een bruto handelswaarde van 160 tot 180 miljoen euro zullen genereren tegen het eind van het vijfjarenplan.
In de Verenigde Staten moet de groei vooral komen van het onlangs overgenomen Mondani. In 2024 zou de omzet van het bedrijf rond de 200 miljoen dollar (175 miljoen euro) moeten uitkomen. Om dat doel te bereiken gaat het winkelnetwerk van 13 naar meer dan 50 vestigingen en wordt het assortiment sterk uitgebreid.