60 miljoen euro omzet in 2014
Nadat het bedrijf in januari 2012 al zeven miljoen euro wist op te halen, heeft de start-up nu 55 miljoen euro opgehaald bij Partech Growth Fund, Fidelity Growth Partners en Level Equity. De webwinkel zal het geld in de eerste plaats gebruiken om het aanbod te vergroten, meer marketinginitiatieven te ondernemen en de technologie te verbeteren.
Drie Franse inwoners van Londen besloten in 2010 Made.com op te richten en zijn erin geslaagd om de afgelopen drie jaar de omzet te verdubbelen tot 60 miljoen euro in 2014. Drie kwart daarvan wordt in het Verenigd Koninkrijk verwezenlijkt. Sindsdien heeft het hedrijf ook zijn vleugels uitgespreid over andere landen: Frankrijk, Nederland, België, Italië en sinds kort ook Duitsland.
“Fast fashion”
Het “fast fashion”-concept ligt aan de basis van het succes van Made.com: daarbij wordt de stock geminimaliseerd door minder populaire collecties automatisch van de site te halen, waardoor het bedrijf de kosten en het risico kan verlagen zonder de leveringstijden in het gedrang te brengen.
Het bedrijf wil de extra middelen ook aanwenden om zijn positie te versterken in markten waar het al aanwezig is. Het doel is uiteindelijk om de Europese online meubelmarkt te domineren.