Voka koppelaar
Zaakvoerders Carine Poelman (Rooms) en Nicole Schellekens (PimPamPARTY) leerden elkaar kennen dankzij het netwerk van de Antwerps-Wase Kamer van Koophandel, en het klikte meteen. PimPamPARTY is een jong bedrijf dat themakoffers verhuurt. Om iedereen te laten kennismaken met het concept wilde de oprichters de speelkoffers fysiek kunnen tonen aan potentiële klanten. Daarom besloten ze op zoek te gaan naar fysieke verdeel- en promopunten.
Bij Rooms zagen ze onmiddellijk mogelijkheden. “Onze klanten zijn meerwaardezoekers”, aldus Carine Poelman, zaakvoerder Rooms. “We beseffen dat we continu moeten nadenken over manieren om in the picture te (blijven) staan. De PimPam koffers passen perfect in ons productaanbod en we geloven sterk in de win-win voor beide partijen. Een afhaalpunt binnen de winkelmuren kan immers zeer aantrekkelijk zijn en extra traffic genereren.”
Innovatie door samenwerking
Door de opkomst van online retail zijn winkels genoodzaakt nieuwe manieren te zoeken om te blijven opvallen. Maar ook omgekeerd moeten webwinkels visibiliteit zien te verkrijgen. In die zin hebben Rooms en PimPamPARTY elkaar echt gevonden; de één is een fysieke retailer en de ander een dienstverstrekker die tot nu toe vooral online actief was.
Innovatie is in een dergelijke omgeving de grootste sleutel tot succes. “En innovatie betekent ook innovatieve samenwerkingsverbanden aangaan,” besluit Kim Mampaey, coördinator van het project ‘Innovatieve retail’ van Voka Antwerpen-Waasland.