Leen Bakker werkt aan een leasingformule, zodat klanten bedden en banken kunnen huren. Binnen een jaar moet het concept klaar zijn om uit te proberen. Ook wil de keten inzetten op e-commerce in België.
Omzet moet verdubbelen
Leen Bakker heeft hernieuwde groei-ambities: de meubelketen wil de omzet verdubbelen naar 720 miljoen euro. Een van de methodes om dat te realiseren, moet een nieuw leaseconcept worden. Het is de bedoeling dat klanten zo op een budgetvriendelijke manier toegang krijgt tot meubels van de keten: de nieuwe generatie vindt bezit immers minder belangrijk dan toegang tot producten of oplossingen, verklaart topvrouw Debbie Klein tegenover RetailTrends.
Hoe het leasemodel er concreet uit zal zien, is nog niet geweten. Klein zegt een formule te zoeken die bij de meubelretailer past en een lage prijs hanteert. Ook Ikea experimenteert met het leasen van meubels, maar Leen Bakker wil het anders aanpakken dan de concurrentie.
Andere strategieën waar Leen Bakker op wil inzetten, zijn een uitbreiding van het assortiment met een productcategorie rond koken en tafelen en onlinegroei in België. De CEO ziet daar immers nog veel potentieel voor e-commerce, aangezien het aandeel van online er nog beperkt is.