Schmidt Groupe, een van Frankrijks grootste fabrikanten en verkopers van keukens, heeft Laurent Blum aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij moet de twee merken van de groep, Schmidt en Cuisinella, verder uitbouwen.
Internationale carrière
Met de 52-jarige Blum krijgt de groep uit de Elzas een ervaren man aan het roer: Blum studeerde af aan de managementschool van Grenoble en begon zijn carrière bij het Amerikaanse Rubbermaid. Daarna stapte hij over naar Procter & Gamble, waar hij diverse commerciële functies bekleedde, alvorens bij Nestlé internationaal marketingdirecteur te worden van de waterafdeling (Perrier, Vittel, Contrex e.a.).
In 2009 stapte hij over naar Carrefour, waar hij drie jaar de functie van ‘global brand director’ opnam, alvorens aan de slag te gaan bij de ook al Franse Grosfillex Group, gespecialiseerd in huisinrichting en buitenmeubilair. Eind 2018 verhuisde Blum dan naar Schmidt Groupe, waar hij nu officieel is aangesteld als algemeen directeur van de hele groep. In die hoedanigheid wordt hij eindverantwoordelijk voor de twee keukenmerken van de groep, die samen 700 winkels hebben over heel Europa. De groep, opgericht in 1983, telt zo’n 7.000 medewerkers en boekte vorig jaar een omzet van 1,63 miljard euro.