Krëfel zet zijn keukenactiviteiten stop: de Belgische formule wil zich concentreren op huishoudapparaten. De vijftien showrooms gaan dicht, 41 medewerkers worden getroffen.
“Coherente en verantwoorde beslissing”
Krëfel gaat zich uitsluitend toeleggen op haar kernactiviteit van huishoudtoestellen en trekt zich terug uit de keukensector. Alle activiteiten worden (geleidelijk) afgebouwd, maakte de Belgische keten bekend tijdens een buitengewone vergadering van de ondernemingsraad.
“De keukenbranche opereert in een bijzonder complexe en sterk concurrerende omgeving, die wordt beïnvloed door stijgende kosten. De geleidelijke stopzetting van de steeds minder winstgevende keukenactiviteiten moet Krëfel in staat stellen zich te concentreren op een veerkrachtige langetermijnstrategie”, legt CEO Jonathan De Nys uit. Hij noemde de beslissing “de meest coherente en verantwoorde”.
Wie al een keuken heeft van de retailer, zal nog service na verkoop krijgen. Ook wie een open dossier heeft, zal persoonlijk worden gecontacteerd. Op middellange tot lange termijn zullen de teams van Krëfel zorgen voor de opvolging. Alle medewerkers verliezen hun functie, maar zullen “geval per geval” worden begeleid naar een oplossing, maken de personeelsverantwoordelijken zich sterk. De medewerkers krijgen bijvoorbeeld de mogelijkheid om te solliciteren naar een van de openstaande functies.