Ondanks de coronacrisis heeft Jysk België een ijzersterk jaar achter de rug. De omzet van de Deense interieurketen steeg met meer dan 44%.
Gered door e-commerce
Jysk België realiseerde in het gebroken boekjaar 19/20 een recordomzet van 35,2 miljoen euro, een stijging met 44,3%. Net zoals vele andere winkels, bleven de Jysk-filialen bijna 2 maanden dicht door corona. Maar klanten kochten in die periode massaal online, stelt de keten. Bovendien vonden ze tijdens de zomer snel weer de weg naar de fysieke winkels.
“Het aantal klanten en de omzet zijn dit jaar ver boven verwachting. Ons naadloze winkelconcept, waarbij online en offline winkelen goed gecoördineerd zijn, en het bekwame en vriendelijke personeel heeft bewezen van grote waarde te zijn voor een gemakkelijke en veilige winkelervaring ”, stelt Frank Christant, Country Manager van Jysk in Nederland, België en Frankrijk. Het voorbije boekjaar opende de Deense keten ook vijf nieuwe winkels in ons land. De teller staat nu op 27.
In september maakte de hele groep al recordresultaten bekend. De retailer, die zo’n 3.000 filialen uitbaat in 51 landen, realiseerde een totale omzet van 4,1 miljard euro en een bedrijfsresultaat (EBIT) van 489 miljoen euro.