De Antwerpse flagshipstore van Marie-Marie heropent vandaag na een grondige renovatie. De speciaalzaak in bed- en badlinnen zet in op een persoonlijke winkelbeleving en focust sterker op de eigen collecties.
Persoonlijker en intiemer
Het Belgische familiebedrijf, dat 45 jaar geleden begon als een kleine boetiek, is intussen uitgegroeid tot een specialist in bed- en badlinnen met een tweede vestiging in Knokke en een succesvolle webshop. Tien jaar geleden verhuisde Marie-Marie van de Korte Gasthuisstraat – waar de winkel 35 jaar haar vertrouwde stek had – naar een nieuw adres enkele straten verderop. Met die verhuis stond de retailer, samen met de Stad Antwerpen, mee aan de basis van de ontwikkeling van het winkelgebied in de Steenhouwersvest.
Zopas onderging die winkel een uitgebreide renovatie: volgens Marie-Marie een belangrijke stap in de strategie om de winkelbeleving nog persoonlijker te maken en meer te focussen op de eigen collecties. “We hebben de winkel omgetoverd tot een plek waar klanten nog persoonlijker en intiemer kunnen winkelen, met behoud van de charme die Marie-Marie uniek maakt”, zeggen zaakvoerders Valerie en Laurence Vandenbussche.
Donskamer en hotelcorner
Centraal in de winkel werd een cirkelvormig middelpunt geïnstalleerd met daaromheen uitgelichte producten op verschillende podia. Vloeren en muren zijn neutraal gehouden zodat de aandacht gaat naar de kleurrijke collecties bed- en badlinnen. De renovatie gebeurde met behoud van de authentieke elementen, zodat de charme van het pand niet verloren gaat.
Speciale aandacht geeft Marie-Marie aan het keuzeproces voor donsdekens, matrassen en kussens: in een aparte ‘donskamer’ die intiem werd ingericht met gordijnen, kunnen klanten in alle rust testen en selecteren. Een luxueuze hotelhoek met premium bedlinnen speelt in op het hotelgevoel waar veel klanten naar op zoek zijn. Met een centrale open kassatoog en een rustgevend koffiehoekje wil het team van Marie-Marie dichter bij de klanten staan.