Tegelspecialist Impermo wist ondanks de lockdown nog flink te groeien in de voorbije periode: online was er liefst 225% omzetgroei, maar ook de fysieke expansie gaat onverminderd door – nu ook met een eerste opening in Wallonië.
Jaardoel al bereikt
Al in augustus heeft Impermo zijn jaardoelstelling bereikt, en dat ondanks de twee maanden lange sluiting van de acht fysieke verkooppunten. Voor dit hele jaar gaat Impermo nu uit van een groei van 20% en een omzet van vijftig miljoen euro.
De vloerenverkoper moest tijdens de lockdown alle 120 medewerkers op technische werkloosheid zetten, maar zag tegelijkertijd een ongeziene groei in de webshop: de onlineverkoop steeg met 225%, zegt CEO Ann Gijsens aan De Tijd. Dat kwam deels door een nationale mediacampagne, een optimalisatie van de webshop en de lancering van een nieuwe chatbox voor klantenvragen. Eerdere jaren tekende het bedrijf een onlinegroei van zo’n 20% op.
Ondertussen zet het familiebedrijf ook zijn fysieke expansieplannen door. Een paar dagen voor de lockdown opende het een showroom van 2000 m² in Zaventem, begin september volgde een negende winkel in Hasselt, al zorgde de coronapandemie wel voor enkele maanden vertraging. In januari opent ook een eerste Waalse toonzaal, in een retailpark in Gosselies.