Ikea opent haar kleinste Franse winkel in de binnenstad van Parijs: de winkel van drie verdiepingen biedt er een beperkt assortiment met alleen decoratie-artikelen aan, op maat van de Parijse shopper.
Maar 1.900 producten
In de rue de Rivoli, vlakbij Les Halles en pal in het midden van Parijs, heeft Ikea de eerste winkel van een nieuw concept geopend: Ikea Décoration. Op een oppervlakte van “maar” 2.900 vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen, zijn in de nieuwe vestiging zo’n 1.900 decoratie-artikelen te vinden. Het aanbod gaat er van keukengerei tot planten, maar de typische bedden of boekenkasten zullen shoppers er niet aantreffen.
Deze kleinste Ikea-winkel van Frankrijk is zeven dagen per week open en heeft geen restaurant, maar wel een bistro waar klanten een hotdog, kaneelbroodje of ijsje kunnen kopen om elders op te eten. Ook is er een foodcorner waar Parijzenaren de bekende gehaktballetjes en andere specialiteiten mee naar huis kunnen nemen. Dat bericht CNews.
Nieuw: zelfscan met app
De opening volgt op onder meer een pop-up in de Belgische studentenstad Leuven, waar ook al enkel kleine items voor op de studentenkamer te koop waren. Ikea wil met het nieuwe concept naar eigen zeggen de assortimenten die het populairst zijn bij Parijzenaren, zoals beddengoed, huishoudlinnen, serviesgoed en verlichting dichtbij de consument brengen.
Ikea zet ook steeds meer in op diensten: op afspraak is het mogelijk om ter plaatse advies te krijgen om als professional kantoren of bureauruimtes in te richten, terwijl klantenkaarthouders regelmatig uitgenodigd zullen worden voor workshops en activiteiten rond duurzamer leven.
Nieuw in de winkel is ook de mogelijk om zelf te scannen in de Ikea-app, zodat klanten hun aankopen al zelf kunnen scannen en alleen nog hoeven af te rekenen wanneer ze aan de kassa komen. De tool moet de wachttijden aanzienlijk inkorten.