De Nederlandse winkelketen Hema gaat nu ook in België haar nieuwe winkelconcept uittesten. Dat “internationale” concept werd ontwikkeld om Hema buiten het Nederlandse taalgebied flink te doen groeien, maar bleek ook in Nederland erg succesvol.
Vier Belgische testwinkels
In België blijft de test voorlopig beperkt tot vier Belgische winkels: Hasselt, Izegem, Rocourt (Luik) en Tienen. Zij zullen worden ingedeeld in belevingswerelden, waarin bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar staan. Dat moet de winkels overzichtelijker en frisser maken, meent de keten.
“We zijn erg tevreden met de start van deze pilot in België. De eerste resultaten in Nederland zijn positief, wat ons steunt in onze overtuiging van dit nieuwe winkelconcept. De komende maanden kijken we kritisch naar deze winkels en zullen we het concept op basis van de resultaten en klantenfeedback voortdurend aanscherpen om zo een optimale winkelbeleving te bieden die past bij onze klanten en hun wensen”, klinkt het bij CEO Tjeerd Jegen.
Hema ontwikkelde het concept eerst om zijn internationale expansie te ondersteunen, maar de resultaten bleken zo goed dat ook het concept ook in Nederland een kans kreeg in vijf winkels. In de loop van volgend jaar beslist het concern dan of het internationale concept ook op de thuismarkt zal worden uitgerold.