7 nieuwe vestigingen in 2016
De nieuwe keten zal vooral overstocks van onderhoudsproducten en cosmetica verkopen tegen sterk verlaagde prijzen, aangevuld met seizoensartikelen, decoratie en keuken- en badkamerspullen. Beide discountketens waren vorig jaar samen goed voor een omzet van om en bij de 40 miljoen euro.
Oprichter Lesage, die overigens zijn eerste retailstappen zette bij de gewezen GIB-supermarktdochter Unic, besloot beide winkelketens te fuseren gezien hun lage naambekendheid en vooral de grote gelijkenis van hun assortiment, zo vertelt hij in zakenkrant L’Echo. De hele operatie en de bijbehorende imagocampagne zullen zo’n 10 miljoen euro kosten.
Extra start met 24 vestigingen van gemiddeld 1.500 m², maar Lesage koestert de ambitie om in 2016 zeven nieuwe winkels te openen, telkens in de rand van Waalse steden. Plannen om naar Vlaanderen te komen heeft hij naar eigen zeggen niet, want “de smaken van de consumenten verschillen te sterk. We zouden opnieuw van nul moeten beginnen, terwijl er in Wallonië nog potentieel is. Het is niet de bedoeling dat het bij die zeven nieuwe openingen blijft.”