Publiek en merkbekendheid verruimen
Flamant, dat sinds 2009 aan het reorganiseren is om zich van het faillissement te redden, heeft eind 2011 een koerswijziging ingezet. De keten van interieurinrichting verkent volgens CEO Edwin Vandermeulen nieuwe distributiekanalen en retailformules, “die het merk toegankelijk moeten maken voor een ruimer publiek”. Zo opende de retailer reeds een periferiewinkel in Sint-Martens-Latem.
In dat kader van verbreding moet ook de pop-upwinkel in de prestigieuze Louizalaan worden gezien. Het nieuwe verkooppunt moet vooral meer merkbekendheid bezorgen en zou met zijn beperkte oppervlakte complementair zijn met de grotere Flamant-winkel op de Zavel.
‘Pop-up’ van een jaar
Hoewel pop-upwinkels meestal gekenmerkt worden door een korte levensduur, blijft de winkel op de Louizalaan minstens één jaar open. Als de vestiging een succes blijkt, overweegt de keten een verdere uitrol van het concept.
Flamant is een interieur- en lifestylemerk uit Geraardsbergen. Behalve veertien eigen winkels in binnen- en buitenland, doet Flamant ook aan groothandel en projecten op maat. Het bedrijf stelt een kleine 300 mensen tewerk.