De omzet van de Beter Bed Holding is in het eerste kwartaal met meer dan vier procent gegroeid. Op vrijwel alle markten was er sprake van groei, behalve in Duitsland en Zwitserland. In Duitsland groeide de omzet wel op vergelijkbare basis.
Grootste groei in België
De netto-omzet van Beter Bed kwam in het eerste kwartaal van 2016 uit op 106,9 miljoen euro, een stijging van 4,6% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er een groei van 4,4%. De grootste groei was te vinden in België, waar de omzet met maar liefst 23,1% steeg. In thuisland Nederland was er een mooie omzetstijging van 17,1%, te danken aan de nieuwe strategie die focust op innovatie, omnichannel en een snelle, flexibele logistiek. Ook het marktaandeel in Nederland is gegroeid.
Daarnaast was er ook in Spanje en Oostenrijk een hogere omzet, met een stijging van respectievelijk 12% en 19,8%. In Duitsland daalde de omzet dan weer met 3,4% en Zwitserland ging er met 5% op achteruit. In Duitsland was er wel een sterke vergelijkbare groei van 10,9%, maar de totale omzet daalde toch door een verschuiving van de koopdagen op de Duitse markt.
De EBITDA groeide in het eerste kwartaal met 8,2% naar 12,7 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat ging dan weer 9,3% de hoogte in naar 10,1 miljoen euro. Beter Bed Holding had op het einde van het eerste kwartaal 1.151 winkels. Dat zijn er tien minder dan in het vorige kwartaal, maar wel 2,6% meer dan een jaar eerder.