Dalende marges
Aan de top van het bedrijf verandert alvast niets: hetzelfde management zal het bedrijf besturen, maar binnen enkele weken worden er enkel nog keukens en alles voor in de keuken verkocht. Telecom, computers en tv’s verdwijnen dus uit de winkelrekken.
De groep heeft besloten om die stap te zetten omdat de marge op een aantal productgroepen steeds meer begint te dalen. In 2007 stapte de groep in de verkoop van de keukens van Eggo: de 49 winkels van Eggo behoren immers tot dezelfde groep. De omzet van Eggo is de laatste jaren die van Euro Center voorbijgestoken: Eggo haalt een jaaromzet van 100 miljoen euro, terwijl Euro Center het moet stellen met 60 miljoen euro.
CEO Frédéric Taminiaux stelt dat het nieuwe concept het voor de groep ook gemakkelijker maakt om samen te werken met leveranciers en logistieke bedrijven. Kitchen Market zal het meer toegankelijke assortiment verkopen, terwijl Eggo de duurdere producten aan de man brengt. De volledige transformatie van de winkels moet in oktober afgerond zijn. Ondertussen krijgen alle werknemers een opleiding om te wennen aan het nieuwe assortiment.