Primeur voor Belgisch keukenmerk
De start van de eerste buitenlandse ‘master franchise’ is een primeur in de Belgische keukenwereld, maar de ambities van Eggo reiken verder: “We willen zo snel mogelijk meerdere vestigingen in Madrid openen om onze naam te vestigen, alvorens naar de rest van het land te kijken”, zegt marketingmanager Paul David.
De (gedurfde) keuze voor Spanje is niet toevallig: “Het idee ontstond zo’n twee jaar geleden, in volle crisis dus. In die tijd hebben we gezocht naar geschikte Spaanse partners en vooral naar de juiste locatie voor deze ‘flagship’. Intussen zijn in Spanje tekenen van economisch herstel te zien, zeker in de commerciële vastgoedsector. Wij zullen klaarstaan als dat herstel zich doorzet.”
Opvallend: Eggo biedt dezelfde keukenconcepten aan in België en Spanje. “We zijn vast van plan de keukentrends zonder onderscheid tussen de Belgische en Spaans markt aan te houden, zoals momenteel de witte keukens en greeploze modellen”, aldus nog Paul David.
42 verkooppunten in België
Op amper zes jaar tijd opende Eggo 42 verkooppunten in ons land. Naast een nieuw logistiek centrum van 10.000 m² in Rhisnes bij Namen, opende de Belgische keukenbouwer zopas nog nieuwe showrooms in Geel en Verviers. Heel binnenkort volgt er ook nog één in Turnhout. De volgende twee tot drie jaar komen er nog een tiental bij, zodat de mijlpaal van vijftig vestigingen binnenkort bereikt wordt.
Op jaarbasis verkoopt Eggo bijna 15.000 uitgeruste keukens. Samen met zijn 250 medewerkers, installateurs en bezorgers realiseert Eggo dit jaar een omzet van ruim 95 miljoen euro en is daarmee het nummer twee in ons land, na Ixina.