De overname van The Kitchen Company door èggo zit in de laatste rechte lijn. Met de overname wil het Belgische familiebedrijf zijn positie op de B2B-keukenmarkt gevoelig versterken.
Verkoop van keukens aan vastgoedpromotoren
The Kitchen Company mag bij het grote publiek dan niet meteen een belletje doen rinkelen, op de gespecialiseerde markt van de keukenverkoop aan vastgoedpromotoren is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler: de onderneming, in 1998 opgericht door Marc Albert, telt zeventien medewerkers en stevent dit jaar af op een omzet van 6 miljoen euro. Met de overname wil èggo zijn leidersstatus versterken en binnen het segment van de B2B een omzet van 20 miljoen euro overschrijden. “We zijn al aan het nadenken over de opening van twee nieuwe showrooms, een in Wallonië en een in Vlaanderen, om de groei van The Kitchen Company te ondersteunen”, aldus Taminiaux.
“Hoewel we tot hiertoe mooie resultaten behaalden met onze B2B-afdeling èggo-Project – vooral in Wallonië en in Brussel – willen we al een tijdje een duidelijke opsplitsing maken tussen de activiteiten voor particulieren enerzijds en die voor de vastgoedmarkt anderzijds”, zegt CEO Frédéric Taminiaux. “De overname van The Kitchen Company zal ons de mogelijkheid bieden om ons meer en op een competitievere manier te specialiseren onder dit merk. The Kitchen Company kan op zijn beurt profiteren van ons logistieke vakmanschap, van onze marketingmiddelen en onze ontwikkelingscapaciteit.”
Èggo is een Belgisch familiebedrijf dat in 2007 werd opgericht en dat vandaag zestig verkooppunten telt: vijftig in eigen land, zeven in Spanje, twee in het Groothertogdom en eentje in Nederland. Elk jaar ontwerpt en plaatst het bedrijf naar eigen zeggen meer dan 17.400 ingerichte keukens en 2.500 maatkasten. Met 630 medewerkers verwacht de keukengroep voor 2018 een omzet van 135 miljoen euro.