De Kvik in Jemappes is meteen de eerste ter wereld die uitpakt met het vernieuwde winkelconcept. “Dat werd ontworpen om de klanten, bij hun bezoek aan de winkel, de best mogelijke ervaring en ideeën te geven om hun wildste designdromen te helpen verwezenlijken”, klinkt het bij Kvik.
Verder groeien in Frankrijk en België
De keten telt vandaag al ruim 120 vestigingen in Finland, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Spanje en Thailand. Dit jaar start de verovering van Frankrijk, waar Kvik nog voor het einde van het jaar 6 franchisewinkels wil openen. Ook in ons land wil Kvik nog sterk groeien: zo is de keten momenteel op zoek naar zeven franchisenemers voor Aalst, Aarlen, Luik, Marche-en-Famenne, Oostende, Roeselare en Sint-Niklaas.
Kvik maakt deel uit van de Zweedse groep Ballingslöv, de Scandinavische nummer één in keukens en badkamers. De keten werd opgericht in 1983 als reactie op de manier waarop de gevestige keukenbrachne met haar klanten omging: lange levertijden, ondoorzichtige verkoopprocessen en hoge prijzen. Daarom profileert Kvik zich met transparante en lage nettoprijzen, net als bij Ikea. Ook bij Kvik kan de klant overigens zijn keukens in platte dozen meenemen en thuis zelf in elkaar knutselen… tenzij die klant liever een beroep doet op de installateurs van het bedrijf zelf. Kvik realiseerde in 2010 een omzet van 114 miljoen euro.