Decovry neemt zijn Duitse concurrent Monoqi over. Dat Berlijnse platform is net zoals Decovry een aanbiedingensite voor design- en interieurartikelen. Met de overname moet de omzet van de Belgische aanbieder verdubbelen.
Bereik van 5 miljoen leden
Decovry denkt zijn internationale omzet meer dan te verdubbelen met de overname van Monoqi, de Duitse rivaal van de Belgische aanbieder van ‘flash sales’ in het design- en lifestylesegment. Er worden geen financiële details over de transactie bekendgemaakt, maar Decovry laat wel weten zijn ledenbestand te verhogen tot 5 miljoen.
Monoqi was tot nu toe “de grootste medespeler op de Europese markt”, maar zal na de acquisitie als merknaam van de markt verdwijnen. Het bedrijf wordt geïntegreerd in Decovry. Met de overname zet het Belgische designplatform ook zijn eerste stappen op de Duitse en de Britse markt. Het Gentse bedrijf had naar eigen zeggen al een leiderspositie in België, Nederland en Frankrijk.
“We vinden het een ongelooflijke opportuniteit om de Duitse markt in te duiken. Het Duitse publiek heeft een diepgewortelde passie voor innovatieve design- en lifestyleproducten”, zegt CEO Steven Coppens. Al koopt Decovry de Duitsers lang niet alleen voor het klantenbestand: “Monoqi had een uitstekend scouting team en bouwde een relatie met meer dan 5.000 designers op. We kijken ernaar uit om deze samenwerkingen op te pikken en hun nieuwe producten op onze site te lanceren”, vult oprichtster Carole Meert aan.