‘Design en transparantie’
Keukenmaxx biedt naar eigen zeggen “een unieke combinatie van lifestyle en keukendesign” voor de prijsbewuste klant. Het aanbod bestaat uit vier stijlen (XX Line, New Classixx, XX Design en XX Living), wat volgens Belgische directeur Marc van Calster een transparante prijsstelling toelaat: “Het permanent beschikbare team van adviseurs verzorgt een transparant beeld van de prijsopbouw van de verschillende keukens.”
Ook service en beleving maken deel uit van het concept: zo wordt een uitgebreid aanbod keukenapparatuur en -hulpmiddelen gepresenteerd in het Experience Centre van de winkel. Keukenmaxx pikt ook in op de opkomende trend van workshops en zal regelmatig kookworkshops organiseren, waarbij geïnteresseerde klanten nieuw materiaal kunnen uitproberen.
Nieuw offensief in Belgische veroveringstocht
De Mandemakers Groep heeft in Nederland ruim 30 enseignes in de woon- en keukenbranche. In België was de groep tot nu toe actief met de ketens Morres Wonen, Grando Keukens en Svea Keukens, maar ook als eigenaar van Keukenontwerpers levert DMG vanuit zijn eigen fabrieken keukens aan de Belgische markt. Zoals oprichter Ben Mandemakers vorig jaar al toevertrouwde aan RetailDetail, is ons land voor hem prioritair.
Dat ze het stevig zullen spelen, bewijzen onder meer de openingsacties van Keukenmaxx: wie er tot 4 maart een keuken koopt, krijgt er ineens een iPad 2 bij. Wie voorafgaand een online afspraak maakt, ontvangt nog een extra geschenk. In Nederland wordt minstens één keuken op drie bij de onbetwiste marktleider gekocht, een verwezenlijking die Ben Mandemakers maar al te graag wil overdoen in België.