Vier aparte decozones
“Vanaf nu zijn het niet enkel meer de mannen die op zaterdag naar Brico willen!”, klinkt het ambitieus bij de Belgische doe-het-zelfketen. De ruimtes en producten werden immers “opgedeeld in vier aantrekkelijke, ‘vrouwvriendelijke’ ruimtes, die baden in kleur en licht en thematisch zijn opgebouwd, zodat de onzekere shopper makkelijker dan ooit zijn gading vindt.” De keten ging hiervoor in zee met het gerenommeerde trendbureau Carlin International.
De Design-zone richt zich tot “liefhebbers van een trendy, hedendaagse look, met pure en minimalistische materialen en accessoires”. Elegance gaat dan weer voor “tijdloze romantiek en een subtiele mix van eenvoud en karakter”. Het Arty-concept onthult “een flashy, poppy wereld vol kleur en vintagematerialen, vol energie, humor en fun”. Natural tot slot is “rechtstreeks geïnspireerd door de natuur en nodigt uit tot heerlijk relaxen”.
Jaarlijks aangepast
De interieurs zijn door decorateurs en binnenhuisarchitecten uitgewerkt met de producten die Brico in het andere deel van de winkel in voorraad heeft (een beetje zoals bij Ikea, inderdaad). De zones zullen elk jaar worden aangepast en in een ander kleedje worden gestoken volgens de nieuwste decotrends.
De Lierse winkel heeft een binnenoppervlakte van 2.279 m², waarvan de nieuwe decoruimte ongeveer een vijfde beslaat.