Woonketen Blokker pakt voor het eerst in zijn geschiedenis uit met een eigen huismerk. Daarnaast vervoegen ook 34 andere merken het assortiment van de keten, die met “Baden & slapen” ook een hele nieuwe productgroep lanceert.
Van basic tot luxueus
Het nieuwe huismerk, dat simpelweg ook Blokker heet, heeft producten in categorieën als feestartikelen, kaarsen, keukentextiel en servetten. Ook de uitbreiding naar baden en slapen wordt meteen in de verf gezet door de lancering van huismerkproducten in die categorie.
Het nieuwe merk is zeker geen pure discountoptie: volgens de keten omspant haar nieuwe huismerk de hele markt, van basic tot luxueuzer. Blokker speelt zo in op de wensen en verwachtingen van de klanten, zegt categoriemanager Johanneke de Moor: “De naam Blokker aan artikelen geven betekent dat ze 100% bij ons horen. (…) De basis van het eigenmerkassortiment is en blijft wat van Blokker wordt verwacht: kwaliteit tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Wat we nu toevoegen is sfeer, modern design en vrolijke trends.”
Van je huis een thuis maken… en van je winkel ook
Daarnaast gaat Blokker ook meer inspelen op de seizoenen, te beginnen met een hele reeks nieuwe producten voor de feestdagen. Onder het nieuwe motto “Van je huis een thuis maken” zegt de keten zo veel aandacht te zullen geven aan koken in het algemeen en de wintertafel in het bijzonder.
Om de lancering van het huismerk en de lancering van de categorie “Baden & slapen” in de verf te zetten, lanceerde de keten alvast een stunt: een aantal mensen mochten een nachtje de nieuwe producten uittesten… en dat in een Blokker-winkel zelf. Dat leverde het volgende filmpje op: