Alle Nederlandse filialen van Ikea zijn klaar om de dienst ‘Bestellen en ophalen’ in gebruik te nemen. De pilootfase van het project is afgerond en voortaan kunnen klanten bij alle 13 winkels hun online bestellingen afhalen.
Tijd besparen
De nieuwe dienst wordt in Nederland al een tijdje getest door Ikea en 88 procent van de gebruikers gaf aan tevreden te zijn over de service. Daarom heeft Ikea besloten om het landelijk uit te rollen. Klanten vinden het vooral handig dat ze tijd kunnen besparen en dat ze zeker zijn dat de bestelde goederen voorradig zijn.
Bestellingen die online worden geplaatst, worden door medewerkers van Ikea verzameld en klaargezet in een speciaal afhaalpunt in één van de winkels. De klant kan zelf op voorhand aangeven waar en wanneer hij zijn producten wil komen ophalen.
“Met ’Bestellen en ophalen’ zijn we nóg toegankelijker en kunnen we de klantbeleving verder verbeteren,” zegt Marketing Manager Jeroen Hubert van Ikea Nederland. “Bovendien is deze service een fraai voorbeeld van hoe e-commerce kan samengaan met een bezoek aan onze winkels. We vinden het belangrijk onze klanten via elk kanaal en op de momenten dat het hen schikt van dienst te kunnen zijn.”