Lego en Bol openen samen een pop-upbloemenwinkel in Antwerpen. Klanten kunnen er de botanische collectie van het speelgoedmerk ontdekken en meteen ook bestellen.
Volwassen doelgroep
De pop-up bevindt zich aan de IJzerenwaag, in de modebuurt. Van 1 tot 15 februari kunnen fans er de bloemen en boeketten van de Lego Botanical-collectie ontdekken, volledig gemaakt uit Lego-stenen. Dankzij de samenwerking met Bol kan elke bezoeker zijn favoriete set bestellen via een QR-code. Zo komen online en offline winkelen samen: “We koppelen de beleving van een fysieke winkel aan het gemak van online shoppen”, zegt projectmanager Yasmine van Moortel van Bol.
De timing, net voor Valentijn, is uiteraard geen toeval. Met de bloemenwinkel wil Lego een wat oudere doelgroep aanspreken: het merk ziet immers dat ook volwassenen graag bouwen. In de winkel staan medewerkers klaar met tips en advies over de verschillende bloemen en sets van de botanische collectie. Klanten kunnen er ook workshops met influencers volgen. Vorig jaar hadden Lego en Bol samen al een eerste tijdelijke winkel in Utrecht.