Vastgoedreus Wereldhave investeert elf miljoen euro in de renovatie van Ring Shopping Kortrijk. Het winkelcentrum zal ook een nieuwe naam krijgen, maar die wordt pas na afloop van de werken onthuld.
Open ruimte
Volgens Wereldhave-CEO Nicolas Beaussillon is Ring Shopping Kortrijk, dat 3,5 miljoen bezoekers per jaar ontvangt, dringend aan renovatie toe om het winkelcentrum toekomstbestendig te maken. Zo komen er een passerelle, een evenementenplein, een kinderspeelruimte, een versmarkt en meer horeca. In The Point komen extra diensten, zoals paskamers en een ruimte waar pakjes kunnen gebracht en opgehaald worden.
Om de hinder voor de shoppers tot een minimum te beperken, zullen de werken in fasen gebeuren. Eerst komt de gevel van het winkelcentrum aan de beurt: “We creëren een gevoel van open ruimte, zowel buiten als binnen”, legt Beaussillon uit in De Standaard. “Er komen dus grote openingen. Het winkelcentrum is geen gesloten doos meer.”
Over 18 maanden moet de renovatie afgerond zijn. “We hebben geluisterd naar onze klanten en zien een mooie toekomst voor het winkelcentrum”, zegt Beaussillon. Op de nieuwe naam is het nog even wachten: die wordt pas bekendgemaakt als de werken voltooid zijn.