Na een succesvolle lancering in Duitsland, Oostenrijk en Polen vorig jaar is het Beauty-assortiment van Zalando nu ook beschikbaar in België, Denemarken, Frankrijk, Italië en Zweden. De lancering gaat gepaard met een nieuwe campagne.
Totaallook
“De lancering van ‘Beauty’ als categorie bij Zalando is een logische volgende stap om het startpunt voor mode- en lifestyleproducten in Europa te worden. Met het beautyassortiment wordt het voor onze klanten heel makkelijk om een totaallook – kleding, accessoires, schoenen en cosmetica – efficiënt en in één keer te bestellen. Het is de bedoeling om beautyproducten naadloos mee te nemen in ieders shoppingervaring. We zien dat hier vraag naar is. 60% van onze beautyklanten bestellen ook kleding wanneer ze aan het winkelen zijn. Dit betekent dat 3 op de 5 beauty-winkelwagentjes ook kleding, schoenen of accessoires bevatten”, zegt divisieverantwoordelijke Pamela Wade-Lehman.
Het assortiment van Zalando Beauty omvat meer dan 6500 producten van meer dan 200 merken, zowel gerenommeerde internationale merken als nichemerken. Het Duitse bedrijf belooft een waaier van innovatieve huidverzorgingsproducten, sprankelende nieuwe make-up hebbedingen en de nieuwste verzorgingsproducten voor mannen. Om de lancering te ondersteunen, gaat de campagne ‘Unleash your Beauty’ nu van start in de acht landen waar het assortiment nu gevoerd wordt. Met deze campagne geeft het merk een inclusieve blik op het concept ‘schoonheid’.