De komende maanden gaat Zalando zijn aanbod schoonheidsproducten aanbieden in vijf nieuwe markten, waaronder België. De Duitse webshop zal ook de samenwerking met cosmeticagroep Estée Lauder versterken.
Nieuwe markten
Zalando breidt de verkoop van zijn schoonheidsproducten uit naar België, Denemarken, Frankrijk, Italië en Zweden. De twee Scandinavische landen krijgen nu al hun expansie, tegen eind deze maand zal het schoonheidssegment ook in Frankrijk en België verkrijgbaar zijn en nog iets later in Italië.
Het Duitse bedrijf kondigt ook aan dat het de samenwerking met Estée Lauder gaat uitbreiden: acht nieuwe merken van de cosmeticagroep zullen binnenkort in het aanbod in Duitsland opgenomen worden. Het gaat onder meer om Aramis, Bumble and bumble en Bobbi Brown. Voor de andere landen wordt een “uniek en op maat gemaakt aanbod” samengesteld.
Zalando begon vorig jaar met de verkoop van schoonheidsproducten in Duitsland, Oostenrijk en Polen. De retailer opende nadien ook een fysieke conceptwinkel in Berlijn: het Zalando Beauty Station.