Wibra zet verder in op expansie: de discountketen opent nog dit najaar zes nieuwe winkels. Na de doorstart in 2020 timmert de keten weer gestaag aan de weg.
Vernieuwde aanpak
Wibra is vastbesloten om 2022 af te sluiten met 51 winkels in België. Dat zijn er tien meer dan een jaar geleden en alweer een pak meer dan de 36 van na de doorstart in 2020. De directie nam de Belgische tak van de keten in eigen handen en gaat voor hernieuwde groei: dit najaar staan vijf nieuwe winkelopeningen op de planning.
Op 22 september gaat de expansiegolf van start met een nieuwe vestiging in Bornem, gevolgd door Lanaken, Wilrijk, Jumet, Balen en Namen. “Het gaat duidelijk goed met de keten, die echt alles op alles zet om met hedendaagse, leuke en betaalbare artikelen uit te pakken. Wibra mikt nog steeds op een lage discountprijs voor al zijn producten en dat is in deze dure tijden welgekomen. Alle bestaande en nieuwe klanten zijn positief verrast met de vernieuwde aanpak van Wibra in haar winkels”, meent het directieteam.
Sinds de managementbuy-out mikt de keten sterk op sociale media en op het eigen merk van schoonmaakproducten Dasty. De keten zegt nu heel actief te zijn op alle socialemediakanalen, aanwezig te zijn op evenementen en samen te werken met influencers. Zo is Sien De Clerck (van Sien & Maria) nu uithangbord voor Dasty, waarvoor ook een radiocampagne loopt. Sinds dit jaar heeft Wibra bovendien een webshop.