Unilever gaat Seventh Generation overnemen, een bedrijf dat voornamelijk groene schoonmaakmiddelen produceert. Het zou daarvoor een bedrag van ongeveer 700 miljoen dollar (625 miljoen euro) neertellen.
Concurrentie met Procter & Gamble
Seventh Generation werd in 1988 opgericht en haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 200 miljoen dollar (180 miljoen euro). Na de overname zal huidig CEO van Seventh Generation, John Replogle, gewoon aanblijven in zijn functie. Hij ziet de overname door Unilever als de perfecte manier voor het bedrijf om op korte en lange termijn verder te groeien.
Met de overname keert Unilever ook terug in de sector van de wasmiddelen. Het verkocht in 2008 immers die activiteiten voor 1,45 miljard dollar (1,3 miljard euro).
In augustus spendeerde Unilever ook al een miljard dollar (900 miljoen euro) aan de overname van Dollar Shave Club, een online verkoper van scheermesjes, waarmee het hoopt marktaandeel in te pikken van grote concurrent Procter & Gamble, dat momenteel met Gillette de markt domineert. Ook met de overname van Seventh Generation komt Unilever op markten terecht waar Procter & Gamble traditioneel sterk staat.