In nieuwe én bestaande markten
Daarbij zullen ook nieuwe markten worden ontgonnen: zo startte de keten eerder dit jaar met een eerste franchisewinkel in Indonesië en wordt in december de eerste Australische Sephora-winkel geopend in Sydney.
Ook in de bestaande markten wordt op expansie ingezet: in thuisland Frankrijk wil Sephora een tiental nieuwe filialen per jaar te openen (bovenop de huidige 320) en in de belangrijkste markt de VS komen er telkens een twintigtal bij. In China gaat het om een dertigtal nieuwe vestigingen, bovenop de huidige 170.
In België en Nederland is Sephora niet (meer) aanwezig met fysieke winkels, sinds de keten zich vorig jaar terugtrok uit Nederland (waar het actief was bij V&D) om zich toe te leggen op andere markten.
Sephora, dat deel uitmaakt van de luxegroep LVMH, zal dit jaar wellicht zo’n 5 miljard euro aan omzet halen. De komende jaren wil de keten dat met gemiddeld 10% per jaar verhogen. Dat doet de keten momenteel met zo’n 2000 winkels, maar dat moeten er binnenkort dus 2500 zijn.