De Franse parfum- en cosmeticaketen Sephora, onderdeel van luxeconcern LVMH, gaat samenwerken met online modeplatform Zalando. Zo komen duizenden producten van meer dan 300 exclusieve merken op het Duitse platform terecht.
Eerst in Duitsland
De samenwerking start in de loop van het vierde kwartaal in Duitsland en zal vanaf volgend jaar naar andere landen worden uitgebreid. “Beauty vertegenwoordigt een enorme en fantastische groeikans voor ons, omdat de online beautymarkt in Europa nog grotendeels onontgonnen is”, zegt David Schneider, co-CEO van Zalando. “We willen onze klanten in staat stellen en inspireren om de perfecte keuze van mode en beauty op één plek te vinden.”
Martin Brok, CEO van Sephora, noemt de samenwerking een belangrijke stap in de Europese groeistrategie van zijn keten. “Deze samenwerking illustreert onze ambitie om continu te innoveren om onze klanten beter dan wie ook te verrassen en bedienen. Zalando, momenteel het meest succesvolle online modeplatform in Europa, is voor ons de ideale partner om klanten te blijven inspireren.”