Make-upmerk Sephora heeft inspiratie gehaald bij datingapp Tinder voor zijn nieuwe campagne. Daarbij kunnen bezoekers van de website links of rechts swipen door verschillende looks van het merk.
“Verslavende winkelervaringen creëren”
Net als bij Tinder geeft de bezoeker bij ‘swipe it, shop it’ aan geen interesse te hebben door naar links te swipen en wel interesse te hebben door naar rechts te vegen. Toont de bezoeker interesse, dan krijgt die onmiddellijk de kans om de look te kopen op de webshop van Sephora.
“We proberen leuke, verslavende winkelervaringen te creëren”, zegt topvrouw Deborah Yeh: “We bieden een ruim aanbod aan producten in elke categorie, maar we hebben ook een volledige retail- en digitale ervaring om dat product aan te vullen.”
De komende maanden wil Sephora ook foto’s toevoegen van klanten die hun eigen look tonen. Om klanten aan te trekken, zal Sephora bovendien het eerste schoonheidsmerk zijn dat op Tinder reclame koopt die gebruik maakt van de poll-functie van de app. Daarbij wordt aan gebruikers gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden, waarna ze een sample van het product kunnen krijgen. Dr. Pepper en Dentyne hebben al gelijkaardige campagnes gevoerd.
Naast ‘swipe it, shop it’ komt Sephora ook op de proppen met de ‘beauty uncomplicator’: die moet bezoekers helpen om op een eenvoudige manier het grote aanbod van Sephora te filteren.