Niet alleen de winkel staat voor flinke uitdagingen: hoe kan je bijvoorbeeld als kapper omgaan met digitalisering en de veeleisende nieuwe consument? Ook dat is te ontdekken in retailhub, het 1250 m² grote belevingscentrum van RetailDetail.
De zeven emoties van het salon
Klanten hebben nieuwe verwachtingen, dat merken ondernemers in gelijk welke sector. Ook voor dienstverleners is het een nieuwe wereld sinds de opkomst van nieuwe technologieën en veranderende bekommernissen van de consument. Zo zien ze in kapsalons dat mensen meer en meer met duurzaamheid begaan zijn: het kapsalon van morgen heeft aandacht voor zowel natuurlijke verzorgingsproducten als duurzame materialen – of toch als het van L’Oréal afhangt.
In retailhub opent binnenkort immers een volledig vernieuwd ‘state-of-the-art’ salon in samenwerking met L’Oréal en winkelinrichter PAC, die gespecialiseerd is in het inrichten van kap- en schoonheidssalons. “Hier laten we de bezoekers voelen dat vandaag de dag duurzaamheid geen loze term hoeft te zijn in een kapsalon”, zegt Chris De Waele van The Business Club van L’Oréal.
De nieuwe ‘customer journey’, het pad dat de consument aflegt, ziet er vandaag helemaal anders uit. Interessant is ook dat het ondertussen helemaal in kaart is gebracht, waardoor kappers en andere dienstverleners er beter dan ooit op kunnen inspelen. Het kapsalon van de toekomst in retailhub zal gebaseerd zijn op de zeven ‘salon emotions’ die elke klant in een salon doormaakt, van een wauw-gevoel tot ontspanning tijdens de behandeling.
“Wat vandaag en morgen betekenen in de beauty-wereld”
“Het mini-kapsalon in retailhub laat elke bezoeker (zowel kapper als niet-kapper) toe om een beeld te krijgen van de mogelijkheden om je concept uit te bouwen anno 2019. Daar waar mogelijk komt een digitaal element de beleving en de communicatie met de klant een handje helpen. Op deze manier tonen we op enkele vierkante meter wat vandaag en morgen betekenen in de beauty-wereld”, aldus nog De Waele.
De professionele kappers van The Business Club volgden alvast de inspiratietour door retailhub en combineerden het met de retailhunt door Antwerpen, om inspiratie op te doen voor hun eigen concepten. Het voordeel van die combinatie is volgens De Waele immers dat het een gevarieerd programma is, dat de theorie in de retailhub samenbrengt met de praktijk in de stad.
Tijdelijke winteractie: volg in november of december de inspiratietour in retailhub en betaal slechts 750 euro voor een groep tot 15 personen. Of combineer met een verrassende retailhunt door Antwerpen, nu tegen 20% korting voor een tour tot 20 personen. Opgelet: enkel geldig bij vermelding van de code WINTERINSPIRATION18.