“Onuitwisbare stempel”
Peter Philips stond sinds 2008 als creatief directeur aan het hoofd van Chanel Make-Up. In die tijd heeft hij “een voor altijd onuitwisbare stempel gedrukt op de make-up van Chanel. Zijn bijdrage tot het merk zal altijd een belangrijke plaats innemen in de erfenis van Chanel. Hij blijft een zeer goede vriend en medewerker van het Huis Chanel”, laat de groep weten in een persbericht.
Na studies grafisch ontwerp in Brussel trok Peter Philips naar de Antwerpse Modeacademie. Hij werkte een tijdje backstage als stylist op de Modeweek van Parijs alvorens zijn ware roeping te vinden als visagist. Zijn aparte stijl en innoverende technieken leverden hem opdrachten op bij Dries Van Noten en Raf Simons.
Uiteindelijk belandde hij bij Chanel, waar hij werkte onder Dominique Moncourtois en Heidi Morawetz, het duo dat dertig jaar lang de make-upafdeling van Chanel runde. Hij zou in 2008 in hun creatieve voetsporen treden.
Gisèle Bundchen
Peter Philips’ recentste creatie voor Chanel, de gezichtspoeders “Les Beiges”, wordt binnenkort gelanceerd met een grootse campagne met topmodel Gisèle Bundchen (foto). Hij zal nog wel de Herfstcollectie 2013 mee ontwikkelen, maar dat wordt meteen zijn laatste.
Daarna zal de studio “Création Maquillage” van Chanel instaan voor de creatieve uitwerking van het make-upgamma. Philips zal wel nog worden ingehuurd als visagist bij onder meer de défilés van het Franse luxemerk.