Europa voor het eerst hoofdmarkt
In 2013 bedroeg de operationele winst van activiteiten in Europa van Hutchison Whampo 24 miljard Hongkong dollar (2,2 miljard euro), goed voor 37 procent van de totale winst voor het bedrijf. Daarmee brengt Europa voor de eerste keer meer winst binnen dan China (inclusief Hongkong) samen.
Het toont de investering van het bedrijf in Europa: in 2008 bedroeg de winst in Europa immers slechts twaalf procent van de totale winst, tegenover 45 procent voor China. Bij retail steeg de operationele winst wereldwijd met 14 procent, tot 11,77 miljard Hongkong dollar (1,1 miljard euro).
De retailtak in Europa wordt onder andere vertegenwoordigd door Ici Paris XL, Trekpleister, Kruidvat en The Perfume Shop. De omzet van de retailactiviteiten in Europa besloeg in totaal 60,5 miljard Hongkong dollar (5,7 miljard euro, +8%). De vergelijkbare omzet toonde een stijging van 2,8 procent. Hutchison Whampoa maakte geen exacte cijfers voor Kruidvat bekend, maar gaf wel vrij dat het in 2013 de verkoopresultaten in zowel België, Nederland als Luxemburg had verbeterd.