(Para)farmacieketen Medi-Market gaat van start in Frankrijk met de opening van een eerste vestiging in het noordelijke Roncq, vlakbij de Belgische grens. De Belgische keten opent binnenkort ook nog vestigingen in Italië.
Medi-Market kijkt Europees
Het Belgische Medi-Market is overtuigd dat distributie niet langer nationaal maar op Europees niveau bekeken moet worden. Zeker gezien de online ontwikkelingen, waar de groep steeds sterker op inzet, zullen “nationale opslagplaatsen niet langer relevant zijn”, meent CEO en oprichter Yvan Verougstraete. Vandaar de uitbreiding naar Frankrijk: “De Franse markt is veel rijper dan de Belgische. Dankzij deze opening kunnen we de Franse markt en haar dynamiek gaan verkennen”.
Het eerste Franse verkooppunt wordt een parafarmacie, waar zowat 9.000 verschillende producten voor hygiëne, schoonheid en gezondheidworden verkocht. Het is weliswaar geen apotheek, dus in de vestiging worden geen geneesmiddelen aangeboden.
Italiaanse en Belgische expansie
Eerder dit jaar nam Medi-Market ook al de Italiaanse sectorgenoot Parashop Italia over. De komende maanden wil de formule nog parafarmacieën onder eigen naam open in het land. Ook webshop Pharma-clic werd recent omgevormd tot de merk- en domeinnaam Medi-Market, om het enseigne verder te versterken.
“2019 is opnieuw een jaar van sterke groei, met een verhoging van meer dan 65% van ons winkelpark. Bovendien hebben we een aantal grote IT- en logistieke projecten opgezet om onze operationele basis te versterken”, zegt Verougstraete. In 2020 zijn nog een tiental openingen voorzien in België, tegen 2021 bekijkt de groep ook andere opportuniteiten voor uitbreiding in het buitenland.