Het Britse cosmeticabedrijf Lush heeft beslist dat het verschillende sociale media accounts in het Verenigd Koninkrijk sluit.
Vechten met algoritmen
De retailer kondigde het nieuws op Twitter aan en zei ”het moe te zijn om te vechten met algoritmen” en “niet te willen betalen om in newsfeeds te verschijnen.” Het bedrijf, dat geurige handgemaakte zeepjes en andere verzorgingsproducten verkoopt, vraagt klanten om voortaan contact op te nemen via e-mail, telefoon of via haar website.
LushUK heeft 202.000 Twitter-volgers en 569.000 op Instagram. Het cosmeticabedrijf heeft ook meer dan 423.000 likes op Facebook. Die accountnaam wordt nu gesloten op Facebook, Twitter en Instagram, net als Lush Kitchen, Lush Times, Lush Life, Soapbox en Gorilla.
Onbegrip
De beslissing van LushUK doet heel wat marketeers de wenkbrauwen fronsen. Beauty- en modeblogger Leah tweette dat ze niet kon begrijpen waarom het merk een Instagram-account met 568.000 volgers sloot. “Als marketeer kan ik niet begrijpen wat er door de hoofden van de marketingdirecteuren van Lush is gegaan om hen ertoe te brengen hun instagram-account af te sluiten en vaarwel te zeggen tegen 568.000 volgers! Waanzin.”
Opvallend genoeg heeft Lush Noord-Amerika al getweet dat haar kanalen gewoon in werking zullen blijven.