Het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal heeft een filter gesponsord op de socialemedia-app Snapchat. Dankzij de filter konden gebruikers op een foto van zichzelf eyeliner aanbrengen van het merk Infallible Silkissime.
Eerste cosmeticabedrijf dat filter sponsort
Gebruikers die de filter gebruikten, kregen een laagje make-up toegevoegd, bestaande uit eyeliner, mascara, foundation, blush en lippenstift. Wanneer die persoon dan ook nog even de wenkbrauwen optrok, flitste er een paar keer een virtuele camera en verscheen het logo van L’Oréal met een hart ernaast op het scherm.
De filter was het afgelopen weekend 24 uur te vinden op de app en het was de eerste keer dat een cosmeticabedrijf zo’n filter sponsorde. L’Oréal werkte daarvoor rechtstreeks samen met Snapchat, waardoor het andere reclamemakers kon omzeilen. Het kostplaatje voor de reclame ligt ergens tussen 450.000 en 750.000 dollar (396.000 en 659.000 euro).
Het is niet de eerste keer dat L’Oréal de stap naar Snapchat maakt. Eerder toonde het via de app ook al beelden van achter de schermen. Zo volgde het topmodel Karlie Kloss al tijdens haar voorbereidingen voor het Filmfestival in Cannes.