LloydsPharma, een van de grootste apotheekketens in België, verandert van naam: voortaan staat het internationale BENU-apotheekmerk van het moederbedrijf Phoenix Group op de uithangborden.
Dienstverlening uitbreiden
Met de naamsverandering treden de 105 Belgische vestigingen toe tot een netwerk van meer dan 3.200 apotheken in 9 landen. Eigenaar Phoenix Group wil de Belgische apotheken verder als volwaardige zorgcentra uitbouwen. Patiënten verwachten van hun apotheker vandaag meer dan alleen het verstrekken van geneesmiddelen: ze verlangen een totaalpakket van gepersonaliseerde begeleiding, geneesmiddelen en zelfzorgproducten.
“Bij BENU gaat onze dienstverlening verder dan het verstrekken van geneesmiddelen. We bieden persoonlijke begeleidingsprogramma’s aan, zoals medicatieschema reviews, vaccinaties, diabetes- en astmabegeleiding, huidverzorgingsadvies, en thuiszorghulpmiddelen,” zegt An Marin, Retail Director van BENU in België.
Nieuw huismerk
Het internationaal succesvolle BENU-apotheekconcept zet sterk in op digitalisering met een 24/7 toegankelijk online platform, waar klanten niet alleen geneesmiddelen kunnen bestellen voor thuisbezorging of afhalen, maar ook toegang hebben tot betrouwbare gezondheidsinformatie.
Tegelijkertijd met de nieuwe naam lanceren de BENU-apotheken ook hun eigen merk, Livsane. “Door schaalvoordelen kunnen we de juiste prijs aanbieden aan onze patiënten”, aldus An Marin. De nieuwe merkpositionering moet het voormalige LloydsPharma toelaten om verder groeien in de zeer competitieve en consoliderende Belgische apotheekmarkt.