Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.
Meer klanten en hogere bestedingen
Uit het jaarverslag voor 2017 blijkt dat de Nederlandse keten vorig jaar 443 miljoen euro omzet heeft geboekt in België, schrijft De Tijd. Zowel het aantal klanten als de gemiddelde besteding per klant nam volgens Kruidvat België toe. Dat heeft het grotendeels te danken aan de blijvende expansie van de retailer: 18 nieuwe winkels openden vorig jaar de deuren, waardoor Kruidvat inmiddels 252 Belgische vestigingen heeft.
Nieuw is de groei voor de dochter van de A.S. Watson Group uit Hongkong alvast niet: ook in 2016 steeg de Belgische omzet met 5% en zagen 15 nieuwe winkels het daglicht. Anders dan toen echter, zag de drogisterijketen het afgelopen jaar ook de nettowinst de hoogte ingaan: de nettowinst klom in 2017 met 29% naar 10 miljoen euro. De keten profiteert van de grote populariteit van discount: net zoals Aldi, Lidl en Action oogst het succes met een imago van lage prijzen en scherpe promotieacties.