Popster Lady Gaga lanceert een eigen beautymerk onder de naam Haus Laboratories. Vanaf september zal het label in negen landen exclusief bij Amazon te koop zijn.
“Imago bezorgen”
De exclusieve samenwerking met de zangeres illustreert de moeite die de grootste e-tailer ter wereld doet om een deel van de cosmeticamarkt voor zich op te eisen. Het miljardenbedrijf van Jeff Bezos lanceerde eerder ook al een reeks verzorgings- en make-upproducten onder het huismerk Belei. Haus Laboratories zal onder meer in Duitsland, Japan en de Verenigde Staten verkocht worden. België behoort niet tot het rijtje van negen landen waar de producten in september beschikbaar zullen zijn.
Lady Gaga is uiteraard niet de eerste ster die een eigen cosmeticalijn op de markt brengt: onder meer zangeres Rihanna (Fenty Beauty) en actrice Drew Barrymore (Flower Beauty) gingen haar vooraf. Volgens onze retailexpert Stefan Van Rompaey is het erg lucratief en kunnen celebrities ermee uitgroeien tot een echt merk, “want van de platenverkoop moeten ze het niet meer hebben”.
Voor Amazon is het vooral een manier om zichzelf een imago en identiteit te bezorgen, stelt Van Rompaey: “Amazon heeft geen specifiek imago en dat is lastig om een aantrekkelijke winkel te zijn voor het publiek dat geïnteresseerd is in de mode- en cosmeticawereld, waar dat belangrijk is.”