Kruidvat opent vandaag een marktplaats met babyproducten. Later komen er nog andere producten bij en trekt de marktplaats ook naar België.
3.000 referenties
Ook Kruidvat gaat voor de populaire platformstrategie: in de Nederlandse webshop vinden klanten vanaf nu 3000 verschillende babyproducten, tegenover 750 vroeger. Externe partners zorgen voor het extra aanbod, al gaat het om een selectie en ook bewust om producten waarmee de retailer niet met het eigen assortiment concurreert. Op de marktplaats zijn bijvoorbeeld babyfoons, reiswiegjes en buggy’s te vinden.
Meer dan de helft van alle baby’s in Nederland draagt Kruidvat-luiers, zegt online business director Roland van den Berg van moederbedrijf A.S. Watson aan Twinkle. Babyproducten zijn dus een belangrijke categorie. “Veel aankomende ouders starten hun zoektocht naar babybenodigdheden online. Met Kruidvat Marketplace maken we het onze klanten nog makkelijker om al hun artikelen voor elke mijlpaal, van zwangerschap tot peuter, op één plaats te vinden.” Op termijn worden nog meer categorieën toegevoegd en zal de marktplaats ook uitbreiden naar België.