Gisteren heeft Kruidvat zijn eerste eigen veganistische collectie van schoonheidsproducten gelanceerd. De drogisterijketen zegt met de nieuwe make-uplijn te willen bewijzen dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn.
Pleiten voor eenvoud
Het nieuwe label heet Udäv Krit, een anagram van Kruidvat, en is deels bedoeld om de spot te drijven met de steeds exclusievere cosmeticawereld. “Nog te vaak kijken consumenten enkel en alleen naar het imago van een merk of product. Kruidvat bewijst met deze nieuwe collectie dat er geen duur prijskaartje hoeft te hangen aan mooie en kwalitatieve producten”, zegt marketingdirecteur Brenda Smith.
De winkelketen wil het consumenten ook makkelijker maken en pleit voor eenvoud. “Waarom 10 producten gebruiken als 5 producten ook voldoende zijn? Kruidvat wil dat je je goed voelt en het beste uit jezelf haalt, zonder dat consumenten zich overweldigd voelen door de hoeveelheid aan beautyproducten of de prijs hiervan”, luidt het in persbericht.
De hele collectie is 100% veganistisch en ligt sinds gisteren in de virtuele rekken van de webshop. Vanaf 17 maart liggen ze ook in alle Kruidvat-winkels.